Thursday, March 22, 2012

Zeal 0f Malaysian Armed Force 2011...

"ZOMAF 2011"
ialah sebuah aktiviti yg dibuat setiap tahun
bersempena
 dgn CONVEST (konv0kesyen festival)
di bumi
Universiti Islam Antarabangsa Malaysia..
antara persembahan menarik yg kami sediakan ialah
silent drill, gimik, f0rmasi tempur seksyen, dem0 physical training & byk lagi...

j0m saksikan persembahan kami....^_^


yg bwh ni plak ketika latihan kt0rg...hehe

akhirnya berbal0i jgk masa yg dik0rbankan utk latihan ni...
~(@_@)~

Tuesday, March 20, 2012

Sesungguhnya kematian itu satu kepastian....


SubhanAllah..terfikir tadi....

Sekarang inilah..semua saya mampu buat sendiri..
✿~ Mandi sendiri..
✿~ Solat sendiri..
✿~ Mengaji sendiri..
✿~ Berjalan & berlari sendiri...

Tapi nanti..semua orang lain yang buat..
✿~ Mandi, orang lain yang mandikan..
✿~ Solat, orang lain yang solatkan..
✿~ Mengaji, nanti orang lain yang mengaji untuk kita..

✿~ Talqin pun orang lain juga..
✿~ Hantar ke kuburan pun orang lain juga..


p/s : Ya Allah, ampunkanlah diri ini lantaran selalu ALPA...aminn ya rab..



~(Q_Q)~

Apa itu OIC..???

"ORGANISATION OF THE ISLAMIC CONFERENCE"

"apa itu OIC..??"
soalan inilah yg sering bermain di bibir Dr. Fuzi..
pensyarah kls intr0 to political science saya sem ni..^_^
jawapannya ialah...

OIC merupakan sebuah pertubuhan antarabangsa bagi memperjuangkan kepentingan umat Islam dalam segenap bidang di seluruh dunia.

~sejarah penubuhan~
Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) ditubuhkan pada 25 September 1969 (12 Rejab 1389H) bersempena Persidangan Dunia Islam pertama di Rabat, ibu negara Maghribi ketika memuncaknya serangan ganas terhadap Masjid Al-Aqsa oleh puak Zionis. Tindakan biadab puak Zionis itu mendorong para pemimpin Islam menubuhkannya....

~diangg0tai oleh...~
Afghanistan, Albania, Algeria, Azerbaijan, Bahrain, Bangladesh, Benin, Bosnia and Herzegovia, Brunei, Burkina Faso, Cameroon, Chad, Comoros, Djibouti, Mesir, Gabon, Gambia, Guinea, Guinea Bissau, Indonesia, Iran, Iraq, Jordan, Kuawait, Kyrghstan, Lebanon, Libya, MALAYSIA (PENGERUSI), Maldives, Mali, Mairitania, Maghribi, Mozambique, Niger, Nigeria, Oman, Pakistan, Palestine, Qatar, Arab Saudi, Senegal, Sierra Leone, Somalia, Sudan, Surinam, Syria, Tajikstan, Tunisia, Turkmenistan, Turki, Uganda, Emiriah Arab Bersatu (UAE) Uzbekistan dan Yaman.

~ditubuhkan bertujuan...~
  • Memupuk perpaduan di kalangan negara anggota;
  • Menyelaras kerjasama di kalangan negara anggota dalam bidang ekonomi, sosial, budaya, saintifik dan pelbagai bidang lain yang dianggap penting serta mengatur perundingan di kalangan mereka dalam pertubuhan antarabangsa;
  • Berusaha menghapuskan perbezaan kaum, penindasan dan penjajahan dalam sebarang bentuk;
  • Mengambil langkah perlu bagi menyokong usaha kea rah melahirkan keamanan dan keselamatan berasaskan keadilan;
  • Meningkatkan perjuangan umat Islam bagi memelihara maruah, kemerdekaan dan hak mereka; dan
  • Mewujudkan suasana yang mendorong lahirnya kerjasama dan kesefahaman di kalangan negara anggota dan dengan negara lain.

akhirnya....
terjawab jugak s0alan sir...
~(@_@)~

Monday, March 19, 2012

╚► MIRACLE Of " QURAN ◄╝

~القرأن الكريم~

1. Surah Yaseen.............ALLAH will grant all our wishes


2. Surah Rahman...........Brings glow on the face

3. Surah Al-Waqia..........Releases us from hunger

4. Surah Al Mulk............Saves us from Azab-e-Qabar

5. Surah Sajda..Will speak up in our favour on judgement day

* Subhan ALLAH...Must Share With Friends *

Sunday, March 18, 2012

H@Lw@ tELinGa PaGi-p@gi....(^_~)

Habibi_Ras0oli by Junaid Jamshed
pagi2 yg indah ini,
j0m sama-sama kita selawat 
bersama Junaid Jamshed dalam versi urdu
ke atas
junjungan mulia
Nabi Muhammad s.a.w....
~(@_@)~

Saturday, March 17, 2012

uMmaTic weEk 2012...

Bertuahnya dapat belajar di bumi 
Universiti Islam Antarabangsa Malaysia ni....
di UIAM ni pelajarnya terdiri daripada pelbagai bangsa yang terdapat di seluruh dunia..
macam-macam budaya & adat resam mereka yg dapat kita ketahui..
tambah2 lagi
 pada 12 sehingga 17 Mac 2012 telah dianjurkan 
"UMMATIC WEEK 2012"

“Hand In Hand We Unite The Ummah”
ummatic week ni best tau....
percaya x..???
masuk je CAC, kita b0leh pergi seluruh dunia....hehehe
yg paling bestnya...
dapat peluang pakai baju tradisional pelbagai bangsa di seluruh dunia....(^_^)

jum kita bersiar2 seluruh dunia...
b0snia + iraq + palestin + sudan

singgah bangladesh & sri lanka jap...

ada gaya awek sudan x??hehe..

berpeluang jadi bride Turkey....^_^

Tajikistan....

xb0leh nak pakai...baju dia kecil sgt!!!

weLc0me t0 Algeria....(@_@)

jadi mek siam..hehe

jadi bride ind0nesia...hehe

last skali jadi mak cik jual eskrem dengan mananya....hahaha...


harap sangat lepas ni betul2
berpeluang pergi melawat negara2 yang 
terdapat di seluruh dunia ni...
.....أن شاء الله
~(@_@)~


thanks my l0ve...^_~

.....بسم الله الرحن الرحيم

suka lagu ni...(^_^)
tapi untuk entry kali ni saya bukan nak tulis pasal sejarah silam lagu ni
0r what s0 ever...hehe
untuk entry kali ni saya nak tulis pasal 
se0rang r0ckers yg langsung xminat lagu jiwang2 ni,
tiba2 je dia belajar lagu ni slps saya p0st kat wall facebo0k....

pada mulanya saya xtahu 
n dia berniat nk sembunyikannya drpd saya...
nasib baik dia terkant0i sendiri
tak sangka la plak dia sanggup buat macam ni...

agak2nya apa yang kita rasa bila s0me0ne buat macam tu untuk kita?
tambah2 lagi kalau dia 
se0rang yang amat penting dalam hidup kita..
mesti la kita hepi n rasa amat dihargai kan3..???
hehehee....
sama la dengan saya...
hari ni tergerak hati nak tulis entry ni sebab
pagi2 lagi dia dah nyanyi lagu ni khas buatku....
"terima kasih sayang..."
<(^_^)>

Friday, March 16, 2012

Halal fair 2012 dalam ingatan....(n_n)

"HALAL FAIR 2012"
sebuah program yg benar2 bermakna buat diri ini...
pr0gram halal fair '12 ini berlangsung selama lima hari bermula 28 febuari 2012
sehinggalah 3 mac 2012 bertempat di dewan Cultural Activity Center Universiti Islam Antarabangsa
Malaysia...
ia memberi berjuta pengalaman dari segi berinteraksi 
dengan pelbagai ragam manusia, mengajar aku erti 
kesabaran dlm pembahagian masa utk menjalankan tugas sbg s0rg student dan pd masa yg
sama sbg asst head utk bir0 prep n tech. 
pada mulanya aku tidak tahu n kekok utk memikul tugas yg diamanahkan, 
alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi dgn berkat tunjuk ajar n 
kerjasama yg diberikan aku berjaya memikul amanah ini...(n_n)
pr0gram ini telah dirancang selama setahun, baru lah ia membuahkan hasil yg cukup manis wlpn ia memenatkan ...
selama pr0gram ini berlangsung,
sbg commetee, kami terpaksa membuat jadual sentri bermalam di CAC
utk menjaga brg2 peniaga n bagi mengelakkan berlakunya sebarang kecurian...
halal fair 2012 mempunyai pelbagai sub-program yg menarik 
antaranya.....:

0pening & Launching cerem0ny 0f halal fair..

saLad dec0rati0n c0mpetition yg menguji bakat sahabat2 kita 
yg terpendam...hehe

hayati tazkirah 15 minit..(^_^)

gaMes bersama hamzah n zaki..

GRAND F0RUM...
"apabila segalanya halal..."

j0m saksikan persembahan2 yg menarik...(^_@)

terdapat pelbagai brg jualan yg bisa mengeringkan 
purseKu.....huhuhuu

pertandingan adik SMART adik HEBAT..!!

saat yg paling aku suka bila
kak & adik turut sama supp0rt...
xsangka plak d0rang sanggup datang ke halal fair ni..



dan akhir skali...
dgn penuh rs bangganya inginku perkenalkan
sahabat2 halal fair '12 sekalian....(n_n)

family HALAL FAIR 2012....hehe

dan xlupa jugak
adik-beradik prep & tech..
"fatah, zul, izhan, apam, diana, nurul n dayah.."
"ThANkS A LoT My FRiEnDs..."
sm0ga Allah membalas jasa baik k0rang semua...
....إن شاء الله وإلى لقاء مع السلامة
~(@_@)~

ubi kayu buat cucu kelaparan...(T_T)

......بسم الله الرحمن الرحيم


tersentuh plak hati ni bila terbaca kisah se0rang nenek tua yg
sanggup mencuri demi se0rang cucunya yg
kelaparan kat facebook ni...
j0m same2 kita ambil iktibar dari kisah ini...

Sangat mengharukan, seorang hakim bernama Marzuki di Mahkamah Indonesia berasa sebak dengan penerangan pesalah seorang nenek tua yang mengaku salah mencuri ubi kayu.

Di ruang mahkamah pengadilan, seorang hakim duduk termenung menyemak pertuduhan kepada seorang nenek yang dituduh mencuri ubi kayu. Nenek itu merayu bahawa hidupnya miskin, anak lelakinya sakit, dan cucunya kelaparan. Namun pengurus ladang tuan punya ladang ubi tersebut tetap dengan tuntutannya supaya menjadi iktibar kepada orang lain.

Hakim menghela nafas dan berkata, “Maafkan saya, bu”, katanya sambil memandang nenek itu.

”Saya tidak dapat membuat pengecualian undang-undang, undang-undang tetap undang-undang, jadi anda harus dihukum. Saya mendenda anda Rp 1 juta (lebih kurang RM350) dan jika anda tidak mampu bayar maka anda harus masuk penjara 2.5 tahun, seperti tuntutan undang-undang”.

Nenek itu tertunduk lesu. Namun tiba-tiba hakim menbuka topi hakimnya, membuka dompetnya kemudian mengambil & memasukkan wang Rp 1 juta ke topinya serta berkata kepada hadirin yang berada di ruang mahkamah.

‘Saya atas nama pengadilan, juga menjatuhkan denda kepada setiap orang yang hadir di ruang mahkamah ini, sebesar Rp 50 ribu (lebih kurang RM17), kerana menetap di bandar ini, dan membiarkan seseorang kelaparan sehingga terpaksa mencuri untuk memberi makan cucunya.

“Saudara pendaftar, tolong kumpulkan denda dalam topi saya ini lalu berikan semuanya kepada yang tertuduh.”

Sebelum tukul diketuk nenek itu telah mendapatkan sumbangan wang sebanyak Rp 3.5 juta dan sebahagian telah dibayar kepada mahkamah untuk membayar dendanya, setelah itu dia pulang dengan wajah gembira dan terharu dengan membawa baki wang termasuk wang Rp 50 ribu yang dibayar oleh pengurus ladang yang mendakwanya..

Kisah ini sungguh menarik dan boleh di share untuk menjadi contoh kepada penegak undang-undang di Malaysia agar bekerja menggunakan hati nurani dan mencontohi hakim Marzuki yang berhati mulia ini.