Monday, July 25, 2011

kek kawen ker ni..??? pelik3...


bila ada kenduri kawen aje...mesti ade kek kan...
pastu mesti kek kt majlis tu cantik2 mcm kek kt atas ni kan...
tapi...
buat sape2 kat luar sana yg nk wt kelainan,
ape kata jadikan kek2 kat bwh ni 
sbg kek kawen k0rang....hehe...


haaa....kek ni sesuai kat k0rang yg ada niat nk dpt title mis 'J'

yg ni plak sesuai kat sape2 yg nk jadi duda lps kawen nanti..

kek ni plak mmg sesuai beben0r lah kat sape2 yg nk kacau majlis kawen 0rg...

benci tp sayang la ni...hahaha

sampai atas kek pn nk mrajuk gak ker...??

haa...ni yg aku plg suka. 
sesuai kat sape2 yg b'cita2 nk jadik Queen c0ntroL...hahaha

mak 0iii...kesian la sape jadik laki mcm ni..!!

aikk..?? z0mbi pn nk kawen ker??

ntah paper lh...

khas tuk k0rang yg mnt shrek ni...

r0bot pn kawen...

kiutnyer....(^_^)

haaa......amacam?? kek yg mana satu jadik idaman k0rang 
tuk kawen nanti..??hehehe...

Sunday, July 24, 2011

kek oh kek

my feveret kek....yummy...(^_^)

     Bile tgk kek yg cantik2 kt kedai tu....terase la plak nk cuba. tapi bila tgk kek kat bawah ni, ade sape2 terase nak cuba x..???
eEee...terase mcm makan tengkorak bt0l2...

yg ni plak lagi lah..huhu

anak sape lh yg jadik mangsa ni..haha

ish3....

sape nk makan angkat tangan...kah3...

seni tu....

ni mesti doktor yg buat kek ni...haha

Image
mak 0iii.....!!

kek hari jadi sape ni...haha

Image
muka sbijik mcm dlm cter p0cong lucu

0bses ngan rokok la ni....

khas utk z0mbi kampung pisang...!!

tak sia2 gagak ni mati...b0leh buat jadi kek.!


haa...sape nk???

kek berupa s0tong..

buat penggemar kala jengking..

rase2 kek ni sedap x..??


kek 'taman' .........hahaaha

Saturday, July 23, 2011

Aku se0rang ASKAR…???


     
     Bagaikan sebuah mimpi….dalam hidupku, tak pernah walau sekali pun aku berangan untuk menjadi se0rang askar tak kiralah askar laut ker…darat ker…udara ker..  kisah ni bermula apabila kawan baik aku sendiri iaitu azi, ajak aku n Diana menyertai wataniah skill kat uia. Tanpa berfikir semasak2nyer…aku n Diana pun daftarlah utk menjadi anggota skill ter sebut..

      Tak berape  hari selepas tu….azi telah buat keputusan utk tarik diri. Punyalah kecewanya aku bila pikir azi nak tarik diri. Tapi xpelah….mesti dia ada reason dia sendiri. Aku pulak berpegang teguh dgn prinsip aku…bila dah buat sesuatu, aku xkan mengalah or tarik diri. insyaAllah…

     Seminggu kemudian, aku n Diana terpaksa pindah dari mahallah Asiah (iaitu mahallah asal kami waktu mula2 daftar kat uia) ke mahallah Salahuddin al-ayubi (mahallah yg menempatkan anggota wataniah skill, palapes n suksis).. untuk hari2 yg seterusnya, kami telah menjalani latihan ketenteraan tanpa azi di sisi.

      Pada mula2 menjalani latihan ketentera tersebut, punyalah aku menyesal kerana latihannya memang dasyat bagiku. Penat…..!!!! bila pikir balik, kenape aku xblh buat? Org lain blh je buat… walaupun ade yg pengsan.!! “anak ayah mesti kuat..!!” itulah perangsang yg selalu buat aku gagah utk menghadapi latihan tersebut setiap hari sabtu…

     Pejam celik pejam celik…..dah dua semester aku bergelar anggota wataniah skill IIUM..hehe..(^_^) pada 18 April 2011, tibalah masa yg aku dan skuad2 lain tggu selama ni. Iaitu hari pertama rekrut. Kursus selama sebulan di Kem 515 Askar Wataniah yg terletak di dato’ keramat. Kursus inilah yg melayakkan kami bergelar se0rang saudadu yg terlatih. Kami bertambah gerun utk menjalani kursus ini bila teringatkan kata2 seni0r bahawa rekrut amatlah dasyat latihannya…

      Tapi bila dah merasai sendiri, rekrut ni xlah teruk sgt latihannya…. Bila pikir2…rase2nyer…latihan kat uia lagi teruk k0t.! fuhh…memang terbaek ah jurulatih kit0rang.tapi kat kem ni xkurang hebatnya….sampai semua perajurit2 muda jadi datuk n nenek tua semua. Sakit2 urat tu memang dah sebatilah dgn kit0rang..hehe.. tapi yg buat kami menyampahnya….ade plak yg xsakit buat2 sakit kaki sebulan plak tu…saje lh nk cari excuse..nak menuang dari PT (physical training) la tu…..xpe2…Allah maha adil…sakit bt0l2 baru tahu.!!

      Jadual kursus  ni memang padat….sampai nak facebooking… membuter…main mesej pun xsempat tau.huhu…sab0r jelh. Dari k0l 5stgh pagi lagi aku kena bangun tid0 n terus bersiap utk PT kol 6stgh. Mak 0ii…cubaan bt0llah nk bangun awal2 bila badan dah l0teihhh ni. Tapi bila ingat amaran koperal r0syam yg disebut dlm loghat sabah dia tu..trus aku cpt2 bangkit… “kau main2 skuad…. kau lambat, aku asingkan kamu..!!” 

      Semasa rekrut tulah kami telah diajar pelbagai ilmu ketenteraan….iaitu menembak..ilmu medan perang..belajar senjata colt m16..kawad..latihan hutan dan banyak lagi lah…
    
         Bila ade yg tanya ape pengalaman yg plg best semasa rekrut? Tentulah dgn bangganya aku  jawab bila dapat menembak dgn m16 (walaupun byk kali aku tembak peluru pergi entah ke mana..hehe).   tapi bila ade yg Tanya ape pengalaman pahit semasa rekrut….tiba aku rase nak penyet2 jer makhluk Allah tu bila dia bagi kit0ng minum air st0king.!! Mak 0iiii….sab0r jelh aku. Dalam ati ni membuak2 sumpah seranah kit0ng, skuad wanita ni kat makhluk Allah tu. Mane xnyer….ramai yg muntah2…yg nangis pun ader….huhhuu…

          Tapi xpelah…pengalaman minum air st0king tu kami jadikan sbg iktibar n pembakar semangat utk terus berjuang selama sebulan ni…slps 3mggu menjalani latihan di kem..kami pun perlu lalui latihan medan plak pd 10 mei 2011…kami dibawa ke hutam sungai sendat. Kami berkampung di situ selama 4 hari…macam2 yg kami belajar kat sana antaranya…belajar buat pangkalan…serang hendap…masak guna ransum n byk lagi lah.. pada 13 mei 2011….dgn h0rmatnya kami seramai 104 org telah bergelar se0rang saudadu terlatih…..hehe…..(^_^)  
 kat muzium tentera darat


  haa..nilah muka2 baru lps PT. l0teihh..!!


same2 masak mase kat utan..

sempat posing time belajar senjata colt m16..hehe

lps habis latihan kering kat uia..